måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag


Den 14 februari och det är alla hjärtans dag. Vilken alldeles fantastisk dag! Men inte för alla dock.. :/

Men min alla hjärtans dag år 2007 var lite speciell. Det var en helt vanlig skoldag i nian, jag hade bland annat historia den dagen. Mitt hjärta hade börjat dunka lite extra hårt för en riktig "tuffing" som gick i C-spåret på den senaste tiden, och vi hade messat en himla massa jag och "Thorsmyr".

Denna dagen skulle jag på klasstödjarmöte tror jag att det var.. Thorsmyr var också med i den gruppen, och mötet var vid halv 2. På lunchen gick vi ner i cafeterian och där träffade jag honom som också hade lunchrast, så kom vi på att mötet började ju "snart" så vi kunde ju vänta där innan. Jaha, clever thought, när vi två små barn sitter där i soffan så kommer min (absoluta favorit) lärare Segis ner och ska köpa kaffe.
- Jasså Lisa, har inte du historia nu?
- Jooo men mötet börjar snart som jag ska på..
- Det börjar halv 2!
- Mmmm...
- Detta var inte bra Lisa, det blir nog hemsamtal nu.
- :S

Haha.. Jaha tänkte jag. De blir de ju inte alls det. Men på kvällen kanske klockan 7 ca ringde telefonen och jag svarade.
- Hej det är Lisa?
- Hej Lisa, det var Johan här..
- Hej :S:S:S:S:S
- Jag sa ju att jag skulle ringa hem, har du mamma hemma?
- Mmmm.. mammaaaaaaa..?

Haha! Mitt första och enda pinsamma skolkande i världshistorien, SHIT va arg ja va på Johan efter det där! Men sånt är livet, och när man blickar tillbaka på det nu så gör det absolut ingenting. För det var ju faktiskt även den dagen jag och crille vann varandras hjärtan. Kanske just för vi satt o prata i cafeterian i 3 timmar? ;) Så idag på alla hjärtans dag, för 4 år sedan så blev jag och Crille en! FYRA ÅR! Helt sjukt.. :)

Dagen har varit mysig o lugn, bytte som sagt lakan o grejer igår, supermysigt o lägga sig o vakna då. Vaknade av mig själv halv 12 idag. Niiice!! Nu ska ja ta en tupplur. Ledig resten av dagen!

Förresten så har vi inspelningsvecka denna veckan, No Limits åker till kristianstad varje dag och spelar in 3 låtar i studio. Måndag tisdag onsdag är kompet där, och på torsdag kommer kören dit. Det kommer bli riktigt fett :D

Låtarna vi ska spela in är:

What he´s done
More than anything
(kanske) Let the praise begin
(kanske 2) Who is like the Lord
(kanske kanske kanske kanske kanske kanske 3 No Limits)

Alla låtar är asbra så de kommer nog bli gött hur de än blir!
Ha en underbar alla hjärtans dag, och glöm inte att göra något litet litet för någon som minst anar det! Minsta lilla grej kan göra skillnad en dag som denna, det är kärlekens dag!

Puss o kram, MYCKET kärlek <3

1 kommentar: