söndag 13 februari 2011

Städsöndag!


(Haha, exempel på hur kul de kan bli att ta kort o slnga med huvudet! Christoffer i min klass!)

Hej igen!

Viken vanlig söndag det blev tillslut! Städat hela mitt rum plus garderoberna och bytt lakan i sängen. men ibland är det för härligt med sådanna förutsägbara söndagar! Det är ju liksom då allt det där faktikt ska göras.

Jag gick upp o käka frukost efter förra inlägget, sen är kl var typ 1 gick jag till kapellet. Tiden gick och gick och jag övade, slumrade på pianot en stund, satt och tittade rakt ut i luften, hann prata lite med min Crille, tänka, spela lite mer, med mera. Jag kom hem klockan 4.. Men Jag älskar kapellet!
Hemma i Flo och Grästorp är mitt absoluta favoritställe för tankar, problem eller bara för att njuta av livet uppe på utsikten på berget över mitt hus och florakan och vänern. Där är det helt fantastiskt, speciellt på sommarkvällar.. Men här i Skåne och Glimåkra finns det inget ställe jag finner mer rofyllt och stilla som kapellet. Det är som om man går in i en alldeles tyst bubbla när man kommer in och jag vill aldrig gå ut mer egentligen. Jag kan sitta där i timmar (som sagt..) och bara vara. Ledsen, glad, eller inget utav det. Det är helt underbart!!

Nu ska jag och Emma laga käk. Pasta med tacoköttfärs, göööött!

Have a nice day!
Puss o kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar