tisdag 22 mars 2011

Glasögonorm?


Jaha.. Här inne sitter jag. Denna dagen som skulle bli så himla kul slutade med extrem huvudverk redan kl 10. vi hade maskerad idag (jo, jag går på folkhögskola där vi får mat 314 gånger per dag och blir väckta med en puss på pannan av mattanterna och även har maskerad) och jag och hanna var bebisar! vi hade svarta strumpbyxor under världens största blöja bestående av varsitt lakan som vi knöt vid höfterna och stoppade upp med toapapper så de skulle bli jumbosize. Sen hade v två toffsar på huvudet, fräknar, nalle o snutte. jag hade även en napp MÅLAD med tanke på att jag inte köpte några igår..

Det va jättekul på frukosten o se va alla va, kul att de nästan bara va gospel som hade klätt ut sig.. Men de va roligt ändå. Vissa var tjuvar, polis, pruseluskan, docka, mumier, nörd, turster, tingeling, pippi, mimmi pigg o massa andra saker. Efter frullen var det kördirigering, o då börja jag känna hur de dunkade i huvet. Allt mer som tiden gick fick ja världens mest ihärdande huvudverk o ja gick hem för o ta en tablett o vila lite. Men när jag gick ut i solen blev de bara så sjukt mycket värre (btw, kul o gå hem endam som bebis med snutte, filt o målad napp. Verkligen ingen som kollade). När jag väl kom hem la ja mig i min säng o försökte vila bort det men det gick inte. Efter en timma av ont i huvet somnade jag och vaknade en timma senare och mår nästan helt bra. och vet ni va de BÄSTA ÄR? :D Att jag nog vet varför.. Jag hade inte mina glasögon på mig idag, hade inte en tanke på det när de va maskerad o grejer. Och eftersom att de va så sjukt solig o ljust idag så reagerade ögonen antagligen jättestarkt på det.

Nu är de världens finaste väder ute så får väl gå ut en sväng sen, men är livrädd för att bli sämre igen. Vaknade ju trots allt med HALSONT och ont i bihålorna idag. Är det inte det ena så är det det andra. nu säger jag det rent ut: JÄVLA SJUKDOMAR!! :)

Ha en underbar solg dag!! :)
Puss o kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar