fredag 18 mars 2011

Sökningsplanering


Studio

Halloj!

Idag är de bara hostan kvar.. snälla släpp!! Vill va frisk tills sen när jag ska åka till furis! Hoppas hoppas verkligen det.. Jag har inte sovit alls bra inatt.. inte på några nätter i rad faktiskt.. funderar på att somna nu o sova till lunchen faktiskt. Så ja får lite krafter, anna vet ändå att jag inte kommer på kören idag.

På tal om Anna, som är en person jag beundrar av hela mitt hjärta för hennes eviga ödmjukhet och fantastiska sätt att vara på, så har jag och hon gått igenom sökningslåtar idag på min sånglektion. Jag kunde ändå inte sjunga, men kände att jag ville få ut något av lektionen i alla fall så gick dit och mötter av världens största leende och världens bästa hjälp. Anna är ärlig med allt hon säger, fast på ett sånt sätt att jag aldrig tror att man skulle ta illa upp.. Hennes sätt är fantastiskt, och jag kan inte sprida för mycket rosor över den människan för hon är fantastisk!!

Vi pratade lite om vad jag skulle söka med för låtar till de olika ställena. Hon sa precis vad hon tyckte, men vi samtyckte för det mesta. Så nu kanske ja ska avslöja de så ni kan lyssna på låtarna o se va ni tycker :)

På furuboda finns en lista på deras hemsida där man får välja en av ca 20 låtar att sjunga, plus "Blame it on the boogie" med jackson five (jag tänker nog ta orginaltonart). På den listan har jag valt firework med Katie Perry, för de va den enda låten ja kände passade mig! Den kommer nog bli riktigt bra om jag kan hålla närverna i styr och göra låten rättvisa :)

Sen på betel, ska ja sjunga I can't make you love me - Bonnie Riatt, vilken Anna är helt lyrisk över hur ja gör. Känns jättebra! Där ska jag även köra You might need somebody som är en klassisk sökningslåt. Lite go och gött sväng som man kan göra lite vad man vill med. Jag ska även kompa mig själv, alltså spela upp mitt bi-instrument på betel, och då tänkte ja spela handens fem fingrar med Lisa Nilsson(Tyckte Anna, då dom ofta vill ha något på svenska), eller låten jag sökte hit med, Phil Collins med You'll be in my heart. Så får ja sjunga lite mer :)

På SVF ska jag söka med You Might need somebody och någon av bi-instrumentlåtarna. De lutar åt... hmm.. nej jag vet inte än!

Detta känns ganska stabilt och bra.. jag är säker med alla låtar förutom på furuboda.. så de kommer bli awesome detta! :) skriv gärna om någon har något låtförslag annars.

Igår när ja låg i sängen så gjorde ja två j*vligt dumma saker.. Antagligen pga rastlöshet.. 1: beställde en onepiece, som ja ABSOLUT inte kommer ångra me tanke på att de va halva priset och ja vill ha en, men har ja pengar? Nej. Men som pappa säger - det kommer nya. HAHA! får spara lite i Chicago o New York, nu slipper ja ju kolla på en där!

Sen gjorde ja en till grej, o de va att ansöka till RML i Sthlm.. kanske skrev de igår? är inte säker. Men hur dum är jag egentligen, ja kommer ju inte få sökningstid när ja är i huvudstaden, de är ju ganska omöjligt.. men men, skulle ja få de så hade de ju vart awesome!

Kom på igår när ja skulle somna, att Phil Collins fina Tarzan-låt betyder ofantligt mycket för mig, eftersom att det var med den jag kom in här. Och när jag tänker efter så sjunger jag om Glimåkra och mina älskade vänner i låten. De passar perfekt, att jag inte hade en aning om de när ja gjorde en halvtaskig audition i väntan att inte komma in för ganska exakt ett år sen..

"You'll be in my heart, yes you'll be in my heart. Fron this day on, now and forever more! You'll be in my heart, no matter what they say. You'll be here in my heart - always."

"Just look over your shoulder... Just look over your shoulder, I'll be there for you always.."
Underbar låt! <3

Ha en dunderbra fredag! de ska ja ha :D
Puss o kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar