söndag 13 mars 2011

Spelhelg i Småland


Igår fyllde världens bästa Ellen 20 år. GRATTIS! <3

OJ, lever hon? Tänkte ni nu.

Jajemänsan, de gör jag. näst intill! Nej fy vad jag överdriver.. Har som ni vet varit på spelhelg runt om i Småland i helgen, och resan för min del började i torsdags redan. Det var då dags för en bil att åka en dag före alla andra eftersom att daniel hade tandläkartid på fredags förmiddagen. Så jag hanna calle elin o daniel åkte redan på torsdagskvällen och sov hos daniel o hade en hel förmiddag att ha ihjäl i Vetlanda på fredagen när lilleman var hos tandläkaren. Sen började spelhelgen i fridas församling, lördagen i Christoffers församling i Mariannelund och idag på gudstjänsten hade vi en liten gospelkonsert i Eksjö. En mycket lyckad helg!

Men så var det då jag igen.. Som ALDRIG lyckas hålla mig frisk. Hur mycket jag än äter, sover, hur mycket kläder jag än har på mig och alltid håller mig varm, så KAN jag inte vara frisk i max 2 veckor i sträck och jag HATAR det! Speciellt med tanke på vad jag gör! Hatar hatar hatar att ha så kasst immunförsvar som de antagligen måste bero på. Usch!!

Blev kass i halsen redan i torsdags, o sen har de bara ökat. I lördags i mariannelund var purple med, (min sololåt av donnie McClurkin) och de gick verkligen inte som de skulle. Men hyffsat i alla fall! Sen natten till idag och hela dagen idag har jag levt på tabletter då HOSTA HOSTA HOSTA o feberfrossa kryddat min vardag! Eller ja.. Helg! Underbart..

Men nu är jag hemma i Glimma igen, och mitt i allt detta, hur eländigt det än kan kännas och tänkas vara, så är jag så fantastiskt lycklig i själen. Och det är för att Björn har vaknat till. Det är helt ofattbart och alldeles underbart att veta att det antagligen kommer bli bra igen.. Visst ska man inte ropa hej för tidigt, men det såg helt omöjligt ut för en vecka sedan idag, och inget att göra, men så kan han idag andas själv o har vaknat till snabbt. Mirakel kan ske, under kan genomföras, så länge man tror på det man gör och aldrig släpper taget om det. Så otroligt tacksam!!!

Nu ska ja mysa me min rethosta. Fy F*********n rent ut sagt, men tack för en underbar spelhelg No limits! God natt allihopa!

Puss o kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar