lördag 28 maj 2011

Konstig Lördag..


Som vi fixade åt kompet om ni kommer ihåg? När dom var och spelade in i Kristianstad studio.. Man längtar lätt efter dom knäppa grabbarna!!

Hej!

igår kväll åkte de flesta hem till sig. Men vi var ett tappert gäng som stannade kvar sista lediga helgen på glimåkra.. vi myste te't ordentligt på kvällen med pasta carbonara som ellen gjorde, de va supergött! Efter det styrdes en andakt upp i kapellet o tårkanaler öppnades som vanligt.. idag är första dagen på fyra dagar som jag inte har bölat, bara haft ont i magen o tårfyllda ögon emellanåt!

Men i alla fall, igår då. Efter maten så haffade jag Annas saxofon o ellen tog sin kornett o så jammade vi i hennes rum ;) haha! Jag sög.. har ändå spelat sax i sex år! men efter ett tag så kom vi igenom låten "tillägnad" o de me bravur! Funderar fortfarande på att köpa en sax o fräscha upp et lite.. vill vara allsidig musikaliskt så varför inte, det är kul med! finns inget goare än blås.

Idag har varit en konstig dag :S Mysig, händelselös men ändå sorglig och massa saker som hänt.. Jag vaknade av att dom storstädade i villan efter 11. Jag gick upp o gick o käka frulle hos Ellen som bakade muffins! Sen gick jag hem o fick lite packnings-bag, dock lite för mycket.. har nu packat ner exakt hela mitt rum i väskor, ikea-kassar o resväskor. Anledning: Jag kommer inte ha tid mer för alla kvällar är fullspäckade fram tills domerdagen. Plus att jag idag kände att, jo, men det är ju ändå ett tag kvar så de känns inte så hemskt att packa då! Medans jag om en o en halv vecka kommer ha panik o ångest o inte vilja packa alls. Så nu är allt packat o klart, inklusive garderoben. Så jag får ha en öppen garderob i väskorna.!

Efter packningen var kvar var de lunch, ellen lagade maten igen, stekt falukörv o mos! Nice. Sen myste ja o hon i hennes säng en stund, tills jag gick hem o bytte om inför en springrunda som relaterade till 7 km! Så himla stolt, ellen är stört grym på att springa o har tempo hela tiden, men ja hänka på hela vägen. De va riktigt gött! Underbar skog att springa i.

Sen var de dusch, o direkt film i kompvillan. Vi kollade på Schindlers List, en omtalad film om andra världskriget som jag efter tre timmar kom på att jag redan sett en gång. haha! Nu har vi gått hem o de är nu dags för sleep-over hos ellen :) Vi bar in hela mina madrasser me täcke o kuddar till henne o ska nu sova här, super! så nu ska ja äta en till grapefrukt o sen somnar vi snart. (om några timmar kanske)

Imorgon ska vi till Åhus och äta glass på stranden vid bryggan. Ska bli super!! förresten har jag bokat slingtid på onsdag.. Ljusare :)

Sov så gott, ångestladdade Lisa ska försöka!!

Puss o kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar