tisdag 31 maj 2011

tisdag.. yes


En go tidig soldag på spelhelgen i Floda

Hej igen.

Nu är denna dagen snart slut! Jag gick på kören som sagt imorse o lärde mig annas låt som kurt carr hade skrivit, en riktigt bra låt.. Sen lärde Marie oss hennes låt hom skrev till oss på sångavslutningen, There Are No Limits. Så sjukt fin! Jag har lipat hela dagen idag igen för jag kommer sakna allt så, man räknar hela tiden. Nu var de sista gången vi gjorde det, nu det och nu det. Sista dagen med Mari-lektioner idag.. Marie Sjöberg, vilken människa!! Hon är helt fantastisk och jag är så glad att vi fick ha henne i år, visst hade det säkert varit fantastiskt med Eva också men någon mening måste det funnits bakom just detta års ändring. Hon är så himla fin Mari, och det är på många håll kärlek har spridits och övervunnit rädsla och sorg i både hennes och vår närvaro.

Sen hade vi lektion med Anna. Sista det med, och vi körde en av hennes album-låtar. Be still and behold. Hon är så fantastids, och jag VET att jag är tjatig med detta men ingen människa på jorden som inte känner anna kan förstå hennes sätt. som tack för att vi varit hennes ljus detta året och visat vad "riktig kärlek" går ut på så fick vi alla 24 var sin skiva av henne, hennes nya album.. Så himla fint. skivan är fantastisk och hon lika så!!! mycket tårar även under denna lektionen..

Sen hade vi pianoavslutning när vi visade upp våra låtar för varann som vi lärt oss på pianolektionerna. Jag valde handens fem fingrar o ja var bajsnervös så de gick skitkasst men de spelar ingen roll.. :) Efter pianot var de kvällis o sen beackvolley i värmen. Halv 8 var det andakt och jag och emma var en av de tre grupperna som skulle hålla i lovsången. det var jätteroligt och blev superlyckat! Det var sista lovsången med anna det också så nu har vi inga mer lektioner med henne. Så sjukt sorgligt, både ellen och jag grät ihjäl oss förut när det verkligen slog oss.

Nu ligger jag här i min säng o funderar på allt o alla.. jag är nyfiken på framtiden men vill stanna kvar i nuet och inte förstå tid och rum. flummigt, jag vet! Jag ska faktiskt ta mig neråt lekplatsen idag igen och sitta o fundera o lyssna på musik. Det blir super.. (Y)

Imorgon bitti har jag slingtid på salong intim.. HAHA.. Man måste ju fixa sig innan badsäsongen ;) nej då.. men blondare ska jag bli! Idag bokade jag även frizon biljetterna tills i sommar! Tråkigt att jag missar en del just dom datumen men så är det.. jättesynd att behöva välja saker och ting.

nu ska jag kila! Ha det fint.

Puss o kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar