söndag 29 maj 2011

underbar regnig söndag!


Hej!

Vilken härlig dag! Regn är inte alls fy skam jämt, ibland är det det mysigaste som finns för det får folk till att fika och umgås o dricka te inomhus med bullbakarkväll, till exempel denna kväll. Supermysigt!!

Dagen började med att jag Ellen och Calle som sov över från igår kväll vaknade vid halv 10. somnade halv 4, vaknade halv 10, bra sömn asså! Men så värt. :) Vi gick upp och gjorde frukost och sen var det redan vid halv 12 dags att åka med de som var kvar förutom lollo o samuel till ÅHUS! :) Supermys! Vi hämtade Jonatan som varit hemma på gig över lördagen i Hässleholm o fortsatte mot Åhus. Vi som var där var jag, Ellen, Mickis, Paula, Annica, Viktor, Calle, Jonatan, Ida bibel, Elin bibel, Anna, Susanna och Christoffer :) vi åkte till ica o köpte en engångsgrill samt potatissallad o körv o dricka, o så åkte vi till åhus-bryggan o grillade under den pga regn. JÄTTEMYSIGT!! hur mysigt som helst faktiskt.. När vi suttit där ett tag kom ett gäng stöddiga små ganska jobbiga grabbar, o de hela slutade med att mickis råkade sparka i deras fotboll i vattnet så hon drog av sig brallorna o sprang i och hämtade den.. HAHA.! Vi garva gärnet.

Sen styrde vi bilen och bussen mot Glass-båten i Åhus centrum! VÄÄÄRLDENS GODASTE GLASS!! Där som åhus-glassen tillverkas. Jag tog hallon, hallon-lakrits o delikatoboll! Så himla gött! Sen åkte vi hem o ja sov middag i Ellens rum där mina madrasser fortfarande var.. Efter hon hade vart ute o gått så kom hon hem o väckte mig o så bakade vi scones! Så himla gött. Så var det som sagt bull-bakar-dag i fyran o sen gick ja te aulan o spelade in lite när jag sjöng. Man får ta vara på de gångerna man har kvar att sjunga i underbara kapellet nu.. de måste ja hinna mer!!

Dom sitter nu i köket o planerar o gör ett bildspel med "mercy" i bakgrunden till avslutningen. Jag kommer verkligen DÖ.

Imorgon kommer äntligen alla andra tillbaka! Lycka!!
O snart kommer även Calle hit, Ellen har redan tagit sina grejer att sova på hit, o så ska Calle sova här med sen. Vi är rediga övernattningshomies! Man måste ta vara på varenda sekund tillsammans nu i slutet.. skulle hellst sovit med alla!!

Puss o kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar