onsdag 15 juni 2011

Lenox


mys i eftermiddags med min lilla lenox..

lite nattfilosofi skadar väl aldrig, eller vad säger ni?

Jag antar att det är typ NU jag borde blogga. När jag inte vet vad jag känner, inte vet riktigt vem jag är eller vem jag ska bli, och alla andra jobbiga frågetecken drabbar mig. Är det normalt att ifrågasätta hela sitt liv på bara en dag? Varför har jag aldrig innan oroat mig för vad jag ska bli? Jag är så himla orolig över allt som har med framtid att göra, och vill inte gå fel väg. Men som man säger - "vilken väg man än väljer så blir den välsignad och rätt i alla fall".

Jag ligger nu i min säng och håller fortfarande på med ris o gröt grejen.. asså hawaii me kebabsås på marino!! Drömmen.. Men men! Idag var en elektriker här o stängde av vattnet så ja kunde inte göra gröt utan fick äta havreknäcke istället, ungefär lika mycket som gröten. det fick gå för idag! Jag är så hungrig!

Jag har inte haft nån motivation alls till att gå upp ur sängen idag.. stökigt rum, helt ouppackade väskor efter glimåkra, regnigt väder och ingen hemma. Förutom elektrikern o Johan, som inte pratar så mycket med mig. Till slut kom jag upp halv 1.. gick ner, åt, och la mig framför tvn och låg där och myste med min älskade kissebebis Lenox heeela långa eftermiddagen. Han riktigt gnyr in sig och älskar att ligga knä. Han gick med jämna mellanrum och åt men kom sedan direkt tillbaka och la sig igen i min famn. han är ju bara barnet, supermysig liten vinglig krabat. Han har fprtfarande "Bebishud" på magen! Alltid ska han sova på rygg med, älsklingen..

Sen i alla fall, tog jag tag i mitt liv och började söka lite jobb. Jag skrev ett utförligt CV och Personligt brev till Wallmans som söker arbetande. Kommer inte ihåg om ja skrev de igår, men Wallmans i Sthlm söker arbetande, och det är ju in princip mitt drömjobb.. Att kombinera bar plus underhåling/musik sång o dans kan ju vara det ultimata.! Så det gjorde jag, och hoppas på en audition i augusti! Sen mailade jag lite fler arbeten o grejer, o bland annat til svenska kyrkan, och frågade om dom kunde va intresserade av en gospelkör, eftersom att det inte finns nån. i så fall hade jag mer än gärna lett den! Hoppas på svar..

Mitt liv kändes grått o mulet tills min kära vän Ellen ringde! Hon ringde och frågade om jag ville komma till henne på lördag o va me o sjunga på en gudstjänst på söndag med henne o Calle! Självklart!! Yippie.. Ja o crille har ju även bestämt att vi ska åka till stugan på fredag till lördag, så detta blir en superduperhelg! Calle fyller dessutom år på lördag :):) vi får se hur vi kan överraska honom.. Han ser säkert dethär. haha!

Crille o Johan var i Lund innan o hämtade en gocart som crille tydligen köpt.. Hoppas de går vägen, herregud!!

Nu ska ja sova me Lenox, skönt att skriva av sig lite! Ser äntligen fram emot lite grejer, torsdag - oscar o therese kommer hit o hjälper mig me studion, fredag - stugan, ÄTA!!!!!!!!!! Lördag - hem från stugan och mot Småland!! Fira Calle o umgås o såklart me han o ellen inför gudstjänsten! Söndag - sjunga på gudstjänsten.

Sen är de ju bara fem dagar kvar tills det är dags för midsommar och därmed konsert med No Limits.. Längtar! Fast just nu längtar jag mer än nånsin efter MAAAAAT!!!

Godnatt från mig o min nya bebis Lenox!
(btw känns de redan bättre.. när ja bloggat lite!)
Puss o kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar