torsdag 9 juni 2011

Spelhelgen!


Tjena mellan bena!
Det här blir en uppdatering utan dess like! Men ni får helt enkelt ta det, för jag ska promt ha ett inlägg för varje dag. Jag vill kunna följa hela året när ja har glömt sen om några år! Dessutom väljer ju folk själva om man vill läsa lilla meningslösa lisas blogg.. :) emo!

Så! Då var det dags för sista spelhelgen. Torsdag och vi lämnade för sista gången glimåkra city på väg mot Tyringe där Daniel hängt en del i sitt liv! Det var varmt som en bastu men GUD vad roligt det var!! Vi hade ingen som helst ork innan men alla bara fick sån sjuk energi o bara kötta gärnet! Helt underbart! Efter konserten rullade bilarna mot Helsingborg där vi skulle sova tre av fyra nätter denna spelhelgen. De va skönt att slippa åka runt me packning hit o dit. Mattias var även med och satt vid ljudet på konserten med sin fru Anna som är höggravid. Helt underbart att han ska bli pappa! Kommer bli en sju helsikes musikalisk unge :)

Sen vaknade vi, och det var dags att åka utomlands, åt varma södern, nämligen KÖPENHAMN! haha.. Vi kom igenom tullar o över vatten o köpte saker på taxfree o allt möjligt. Sen kom vi fram, riggade, gick ut o käkade på jensens biffhouse elr va de heter och hade en sån SJUKT bra spelning. Vi bara var så lyckliga, och publiken med. Alla var galet trötta innan, men det bara övergick till ren lycka! Hanna och jag skrattade oss igenom hela vampen på Who Is Like The Lord, för de va så himla roligt me röselser! Hahaha..

Vi fick även lära oss att Roligt = lugnt i danmark. Så vi sa: Det är väldigt KUL att vara här, hela tiden. Vi fick möta mycket starka personligheter och Ida och Elin från bibel var i danmark o couchsurfa hos snyggragnar så dom kom o kolla. Ida var även i tyringe o kolla :) På dagen i köpenhamn gick vi och köpte glass o sov i den stekheta värmen i en park i en timma. Underbart!

Vi kom hem som vi skulle, sov några timmar, och åkte vidare mot Bäckaby! En stor stenkyrka, o ganska opepp hela dagen. Stenkyrkot är extra svåra att sätta ljud i nämligen, inte för att det gör en opepp, men tredje konserten på en helg brukar vara den man tappar lite krafter i. Så jag var ganska trött från början, och det enda superroliga den konsertkvällen var att jag fick se världens största tjur med en icapåse me två vattenmeloner som pung! Helt sjukt. Även en fin solig kväll med mycket skratt o faktiskt natt/kvällsbad av mig hanna o daniel med shampoo o hopptorn :) Skithärligt!!

sen gjorde ja en liten dum o pinsam grej.. haha! Susanna hade feber o mådde asdåligt så vi var en buss som åkte te daniels farmor o farfar o hämtade termometer. Hon låg o skaka o grät så ja tänkte att ja skulle hjälpa till, så ja satte in den i munnen på henne o sa att den skulle så långt in som möjligt. Efter ca en minut: Daniel: Ni vet att det är en sån man har i armhålan eller stjärten bara va?? Lisa: AAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!! nNNNEEEEEEJ!! susanna asgarva så de va ju tur. Men lite äckligt, plus att de va mitt fel. HAHA!

Sen var det dags att sova i daniels föräldrars hemförsamling faktiskt, i ramkvilla tror jag.. Jättemysigt! Sen nästa dag åkte vi tillbaka till helsingborg igen för att ha en spelning där. Jag var sjukt trött o opepp så vila hela tiden utom på konserten då jag gav 110 procent! Så galet kul o alla var med hela tiden! Massa kända ansikten i publiken o allmänt galet kul!!

Sen sov vi sista natten i helsingborg, o det var dags för städning av huset vi sov i, plus en sista konsert i Malmö. Jag var suupertrött, men det var så himla kul!! Tårar kom ibland, skratt ibland, lycka ibland o sorg ibland. De var ju trots allt vår "sista" spelning. Sen är vår klass tydligen ganska bra på att gilla varann så vi ska ju hålla ihop även nu efter allt me gospelkollektivet o fira midsommar ihop plus en spelning på midsommar o allt, så sorgen finns inte där så mycket, inte än. det är skönt!

igår kväll hade vi en mysstund i kapellet me bildspel o sånt. Supermysigt o sorgligt! elin jag nicke o daniel var även ute på rajtan tajtan i förrgår kväll, men de bloggar ja inte om. de räcker att ja läser detta så kommer ja förhoppningsvis ihåg det i framtiden :)

Vi hade även brännbollsturnering idag, de har aldrig varit så jämt! Eleverna vann över lärarna med tre poäng ;) himla nice!! Nu ska ja duscha o göra mig klar inför bal/avslutningsmiddag, för imorn åker jag hem! Jag kommer bara sakna glimåkra, för det andra tar jag med mig i hjärtat, låser, o slänger nyckeln för alltid! :)

Hörs sen elr imorn!
Puss o kram <3

1 kommentar:

  1. ÅÅh fina du, önskade verkligen att jag kunnat komma och lyssnat på er, skulle varit så guldvärt. Ni får helt enkelt ha en egen konsert för bara mig(y) Skrattade verkligen en evighet när jag läste de med Susanna. Det är verkligen så Lisa att göra något sånt. Ha det så bra saknade Lisa! <3

    SvaraRadera