tisdag 14 juni 2011

tisdag


aaw.. ellen på hennes födelsedag. jag saknar henne!!

Hej!

Magkänslan är tyvärr fortfarande densamma men det får vara så ett tag till jag vet vad jag vill. Mamma o ja åkte till arbförmedlingen igår, men dom hade flyttat så då sa ja till mamma att ja skiter i det o söker jobb istället. dumt av mig? säkert.. men skit samma!

Ja kom hem o har nu sökt lite jobb. dom flesta på skoj, för att se vad för svar man får. bland annat ett i borlänge, som körledare (gospel) o musiker i deras svenska kyrka, vilket säkert hade passat mig finfint, men de ville ha någon med kantorsexamen och det kan man ju inte direkt påstå att jag har!

Sen satt jag på lite sidor med jobb och hittade mitt ultimata (dröm?)jobb. De söker personal på Wallmans i Stockholm, med bar o serveringsbehörighet samt sång och musikalitet. Holy ghost crazy noice va de började bubbla i magen.. jag skickade mailet som man skulle o väntar nu på om jag ska åka på anställningsaudition i slutet av augusti eller inte. Shit, fattar ni? Världens roligaste jobb..

Det är så att dessa fem dagar, måndag till fredag, kommer ja va lite hängig o trött o grinig, vilket inte alls är nåt att skylla på! Nejnej, det är mitt eget val och jag tycker ändå att det är viktigt. när vi var i USA på Willo Creek eller hur de stavas, en kyrka med flera tusen medlemmar, så hade som afrikatema. då var en grej man kunde göra som sympati att sätta sig in i barnens situation att avstå från våran vanliga mat i fem hela dagar. Endast gröt utan mjölj till frukost, och sen ris (och bönor, som jag skippar) tre gånger, tills man ska somna igen. Jag är nu inne på min andra dag, och kan inte säga att jag inte är hungrig.. Men det är vär det, fem dagar av mitt liv? Vad betyder det? INGENTING.

Jag är stolt när jag klarat det!

idag ska jag städa min garderob o bara mysa för mig själv. ligger fortfarande i sängen, woops.. så nu går ja ner o äter gröt utan mjölk!

Puss o kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar