söndag 25 december 2011

GOD JUL!


även fast de står att detta publiceras den 25:e så blir jag fortfarande lika arg när folk säger att det är en ny dag för klockan slår tolv ;) det är en ny dag imorgon bitti när jag öppnar mina blåa!

Vilken fantastisk dag.. Vad tacksam man ska vara! Jag har en stor och frisk familj.. vad mer kan man begära? detta är den värsta dagen nånsin i många familjer och jag känner stort medlidande med dom.. usch!! Men JAG är tacksam. fruktansvärt tacksam!!

Dagen började med att klockan ringde kl 10 och mamma hade gjort klart tomtegröten på spisen. Jag gjorde allt för att inte få mandeln men med min vanliga otur så fick jag den ändå. så inom ett år ska jag gifta mig enligt den gamla skrönan.. tur att sånt inte stämmer!

Efter frullisen gick jag till stallet o pratade med min fina lilla ponny o gav honom ett jumbo-size apple! O gjorde lite skitjobb o mockade ur hagen :) mysigt faktiskt! Vill även tillägga att solen stekte på mig när jag gick till stallet, plus jason derulo i öronen. wow va nice..

sen åkte ja hem, dunder duschade och fixade mig för att sedan hämta gamlingen i släkten som även är piggast - den legendariska MOJJA. han är så underbar.. snart 88 år men lagar olika sorters köttbullar o står alltid för julskinkan.. åh!

Sen kom kusin från stockholm med familj, plus farmor o de blev julbord och grejer.. vi spelade även med andra ord och sen var det chillipill. till det

KNACKADE PÅ DÖRREN. shit va töntig jag är.. men blir lika barnslig i själen varje år, haha!! Pappa kom instaplandes utan tomteskägg men med en grå tygsäck på huvet plus luva. han såg ut som voldemort. Men julklappar fick vi så de stod härliga till!

Alla blev nöjda och glada och kvällen avslutades med att mamma och jag åkte på midnattsgudstjänst i grästorps kyrka. det gjorde vi förra året med nästan hela familjen thorsmyr, inte denise dock. men detta ska bli en tradition! det är mysigt och juligt.. nästa år tänkte jag stå för lite sång också i kyrkan! Julsånger är ju underbart!!

Nu har jag precis käkat två knäckisar me julskinka o köttbullar plus massa julgodis o ett stort jädra glas MJÖLK. mitt liv är nu fulländat!!

Imorgon blir de utgång med Matilda <3

Hoppas ni alla haft en fantastisk jul.. Jag kan inte förstå vilken tur jag har att jag är där jag är på denna jord! Så fruktansvärt glad och lycklig över det!

Puss o kram på er! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar