fredag 30 december 2011

mitt fantastiska ÅR 2011 !!!!!

prepear for a looooooooooong jumbo-size inlägg .. för här kommer mitt 2011 i skrift!!

ett helt fantastiska år! Det bästa året hittils om man ser på helheten.. men jag hoppas år efter år toppar varandra för det hade vart sjukt bra på 80 års dagen i så fall! :D

vintern började bra, jullov från glimåkra och jag och robin började bli väldigt bra vänner först i början på 2011. Glimma startade igen o jag älskade min gospelkör över allt annat! jag kunde flyga detta halvåret, det kändes så! Spelningar drog igång och den första spelningen på det nya året 2011 var faktiskt i GRÄSTORP! coolt eller :D en grym spelning med många ansikten man kände igen.

sen kom februari och Lisa hade då varit borta i ett helt år.. jag pratade med anette i telefon och tjejerna hemifrån ringde mig och vi pratade om våran Lisa lus <3

efter det var det sökningsperiod och ja sökte folkisar men gick ingen till slut ändå! sökningarna gick relativt bra :D efter furubodasöket åkte jag mickis daniel och Robin på musikal och efter den blev jag assjuk, fick urinvägsinfektion, feber, halsfluss o allt på en gång som vanligt när de kommer till mig. så akutbesök me nålar i armar o allt, ja fatta inget! haha

avslutningen närmade sig.. två veckor innan flödade tårarna varenda kväll och det var det värsta som kunde hända att det tog slut nu. nu när vi älskade varandra som mest.. men nu i efterhand var det så bra att det blev så. vi uppskattar varandra nåt kollossalt nu! det var en varm sommardag mamma hämtade mig från skåne och många tårar och fantastiska tal ..

sen började sommaren 2011 på riktigt! ångest o kluvenhet i början pga slutet i glimåkra som nu var mitt liv. i villa 6 rum 3 har jag utvecklats nåt kopiöst som person .. det är helt galet. mitt revir där jag har kunnat fundera och göra va ja ville. helt otroligt bra,

sen firade vi midsommar med kören tillsammans med carola häggqvist! skitkul o konserten va hur bra som helst som vi gjorde ..

sommaren var såklart lång och mycket hände, men det jag tänker på mest när jag tänker tillbaks på denna sommaren är min och Ellens tripp till Hönö. Vi hade ingenstans att bo, inget att äta haha, ingenting! Men allt löste sig såklart ändå! Vi bodde i olika människors förtält, åt nutella till frukost, hade det så himla bra! och solade så vi såg ut som kräftor. sen bestämde vi oss för att åka hem till calle i skåne! haha, lite drastiskt!

På väg dit köpte jag 3 nya trosor hahaha.. läser ellen detta så skrattar hon ihjäl sig just nu.. för mina va slut för vi skulle inte va på Hönö så länge men så förlängdes våran semester med typ en vecka! Så ja köpte nya på lindex i gbg, och sen åkte vi till hässleholm och hälsade på ROBiiiiiiiin! käkade äcklig hässleholmkebab o träffade johannes smiley för första gången. men i alla fall, när vi sen var påväg hem till robin och gick sightseeing så gick vi förbi ett lindex skyltfönster. va hängde inte där om endast mina tre nya uppspända trosor på tre genomskinliga dockor! ellen o ja höll på att dö av garv men kunde inte säga till boysen va som va kul för de va pinigt :) HAHAHha.. de va kul då okej...

men ja tänker även på våran fantastiska lisebergstripp också! Mickis calle och jonatan följde med mig hem efter och vi hade världens mysigaste flo dagar.. helt underbart!! glömmer det aldrig. <3

sen kom hösten och jag flyttade till stockholm.. idol drog igång och jag var insatt som en spjuver. såklart kanske. efter x antal funderingar hit och dit skedde en del förändringar i mitt liv och jag flyttade hem. men jag ska tillbaka. stockholm is great and I love it.

Sen har jag jobbat lite som musiklärare hit o dit, och nu är det snart sökningar igen. jag är taggad till tusen, speciellt på x factor !! Ska bli grymt kul att se hur de går! jag har utvecklats massor under detta året och hoppas på mer och mer och mer så jag en dag kan nå min dröm !!

Mitt år var helt fantastiskt, kanske just för jag fick så ofantligt mycket underbara vänner genom No Limits. mina andra oldies but goldies-vänner finns ju kvar här hemma alltid. sann vänskap när man inte behöver prata varje minut och ändå kunna va vänner!

nu kommer min älskling matilda snart och jag ska hinna sola innan. så jag sticker nu! tack för mig, ja skriver kanske imorgon med, men seriöst 2011 om du kan höra mig: TACK SOM FUCK för världens bästa år! Jag är GRYMT TACKSAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar