onsdag 18 januari 2012

trolles trafikskola och egenskrivet inspelat!


ett pic från min hip-hop fas i livet.. skämt å sido, det var maskerad!

heeyaaa!

idag har jag spelat in hela dan.. börjar bli klar med min första EGNA låt nu. massa småfel som ja bara suger för hårt för att kunna ändra på och endast sång kvar. den blir riktigt fet , men de känns som den inte är till för mig.. den är till för nån annan. typ robin. det var btw han och jag som skrev den. nu ljuger jag igen, han skrev de mesta medans jag satt brevid men var ändå delaktig, och låten var till mig! så helt ute o cyklar är jag inte :)

men jag hoppas få ett färdigt resultat efter morgondagen, vet dock inte om ja vågar lägga upp den.. skickar den nog bara till mr R! de roliga var att jag rensade massa papper o block medans ja leta efter teorigrejer att plugga inför sökningarna till musikhögskolan i vår, och så hittade jag låttexten vi skrev till denna låten i ett block. ja blev skitglad för smartasset råkade radera hela musikfilen förra gången vi spelade in lite av den så ja sprang till pianot o plinkade ut typ exakt som vi hade gjort, i alla fall så likt ja kunde o så som jag kom ihåg. så de blir FEEETT.. men som sagt min första "egenproddnig". ja har bara kört på karaoke innan så de är lite svajjigt här o var. ;)

lite febrig o sjuk men annars rullar allt på , ja har planerat min framtid lite smått.. jag ska flytta till stockholm. bara ett LITET problem. pengar! Jag måste "tydligen" jobba innan för att kunna få ihop pengar till att ha en startbudget :S what liksom ?? HAHA! ;) så nu blir de snart att söka lite jobb i trakterna.. barjobb förhoppningsvis.

boenden har ja redan hittat, så de löser sig! fina vänner som ställer upp och håller ögonen öppna, guld värt!!

nu ska ja se på en sjukt bra serie som heter "entourage" . se den om ni inte har gjort det :)

jag kan ju ta det här med; det finns en låt som jag har velat komma på under typ 10 års tid. på kasettbandet trolles trafikskola.. jag fick tips om att leta på spotify o allt möjligt men jag HITTAR den inte. helt sjukt! Jag mååååste hitta den.. jag kan inte dö i ro annars.. dom sjunger om trafikregler tror jag, o de är den sista låten på ett kasettband. nån som vet, CALL ME!!

puss o kram på er, glöm inte bort att värna om dom ni älskar!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar