tisdag 14 februari 2012

alla hjärtans dag


hej alla hjärtans dag!

det blev världens diskussion på min fb angående alla hjärtans dag.. jag har en vän som inte har någon familj att fira dagen med, hon har pojkvän men som jag skrev så fyller det inte ut det tomrum hon känner. Enligt henne är detta den värsta dagen på hela året och hon går ständigt och bävar inför att dagen ska komma. Precis som jag skrev så menade jag dessa situationer när jag skrev om att jag inte gillar idén "alla hjärtans dag", för hur man än vrider och vänder på det så finns det alltid dom som sitter ensamma hemma med sina hjärtan i bröstet och inte tror jag att dom firar sig själva denna dagen. Sen att det är en dag som är avsatt för att få äta gott och ge blommor? Är det inte som jag skrev igår mer romantiskt att en helt vanlig dag få en bukett blommor istället för den inbokade dagen som det är "tvunget" att ha köpt blommor på? Och mat och gott får man äta precis när man vill. Nej, jag gillar det inte alls, konceptet. Jag har en helt fantastisk familj och inget allt att klaga på, jag skulle kunna njuta av dagen lika mycket som ni men mitt hjärta påminner mig om hur andra har det och samvetet gör att jag inte kan slappna av denna dagen utan går på nålar och känner ett fruktansvärt medlidande. kanske känner inte andra det för de inte varit med om sånt som jag? senast igår förlorade en bekant till mig sin förälder väldigt plötsligt och jag tror inte att han tycker att dagen kom lägligt idag. Förstår man fortfarande inte vad jag menar så kan man ringa mig eller nåt .. blir galen :P

men självklart ska ni som vill fira varandra med kärlek och glädje göra det idag! står visserligen fortfarande fast vid min uppdatering igår:

"kärlek skall visas 365 dagar om året. inte på nåt avsatt datum!"

Ha en fantastisk dag allesammans, nu ska jag ut på min milrunda! :) skriver mer sen!
Puss o kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar