tisdag 7 februari 2012

Himmaaaa :)


Hej alla goingar :D

Nu är jag hemma välbehållen och glad efter en dunderhelg på olika delar av landet men främst malmö! Jag åkte som sagt hem till pallipall, vi hade de jättemysigt. På fredag eftermiddag kom oggelischious, anna 65:an och viktor hallelulius och hämtade oss och vi åkte mot malmö!

De va lyckorus att träffa alla igen.. Och spelningen! Inget var bra förberett, ljudet sådär, och allt va kaos. ingen visste vem som skulle prata när och hit och dit, men HUR GICK DET DÅ? Bäst nånsin! Det är inte förberedelser som spelar roll! De finns körer som är sjuka tekniskt sätt, men så länge man har glädje och tro för det man gör så vinner det med hästlängder! Konserten blev HUR bra som helst!!

Mitt solo gick också apabra. :) iih de är inte vanligt!

Lördagen chillade vi bara och käkade godis såklart. repade in en ny låt, som vi även körde på gudstjänsten på söndag fm. Kurt Carr - If I Tell God. Sök på youtube, den är såååå härlig! African style :D vi låg även och myste på våra uppblåsta madrasser och pratade en del jag och frida, det gjorde vi alltid på spelhelgerna förr.. så skönt att få träffa alla igen!! :)

vi tittade på en film från en spelning i Nybro på kvällen/natten. Jisses vad vi skrattade åt hur vi såg ut.. vi gjorde narr av varandras rörelser och utséenden men enbart med kärlek i grund och botten. Vi skrattade ihjäl oss och åt ben&jerrys i kyrkbänkarna framför storbilden. supermysig kväll!

Söndagen och de började med rep och gudstjänst. de gick kanon och pastorn sa så himla bra grejer.. hur bra som helst! Sen käkade vi och folk droppade av hemåt en efter en. MEN spontan som ni fått lära er att jag är så varför inte stanna kvar en natt..? Sagt o gjort, jag stannade tills måndagen :)

hade jättekul och hängde med till öppen kyrka där kollektivet har ett arbete som lite outreach med mera, jättekul att se hur dom jobbar. vi sjöng även fyra sånger på en liten gudstjänst där med. jättemysigt!

Sen käkade vi och efter det gick elin och jag ut på äventyr i iskalla malmö, vi köpte godis, frimärken, löste in trisslotter, vann, löste in igen, vann, löste in igen, förlora (buhuu) , såg världens finaste hundar och gick hem och såg på film.

NU ligger jag hemma i min säng och har blivit SJUK o febrig!. Såklart. men jag är lycklig om det kan hålla sig till nu några dagar så jag är så frisk jag bara kan vara på min x factor sökning..

det är bara en vecka och 3 dagar kvar. HJÄLP! håller på att fixa med min karaokebakgrund med en jättesnäll kille som ställer upp. hoppas detta blir kanon... ååh nervös!!

Så inför denna sökningen är min plan att vara hemma, ta de lugnt, träna, äta rätt, öva öva öva och bara ladda upp inför söket. jag vill att de blir perfekt!

Ursäkta tjötet men detta var alltså fyra dagar.. haha ;) Nu ska ja äta godis och se på äkta människor, sofias änglar samt så ska det låta :)

Puss o kram på er! och tack no limits för en fantastisk helg!!
/Lisa <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar