söndag 21 november 2010

första spelhelgen


Hej allihopa!
Herregud.. vart ska jag börja? Denna helgen har varit heeeelt fantastisk på alla sätt och vis!! Våran allra första "riktiga" spelhelg och den kunde omöjligt blivit bättre.. Nässjö i fredags, mamma och pappa kom och kolla och vi rockade SKITEN ur allt o alla! Det var så sjukt kul, publiken var så sjukt delaktig och allt var perfekt. mamma o pappa tyckte de va sketbra och de värmer! De har alltid vart nåt mer visst när pappa säger att något är bra, mamma säger de ju även om jag skulle sjunga som en kratta (lite skämt åsido), men om pappa säger nåt om musik så är de va han menar. Så de va jättekul verkligen! Jag är så lycklig.

På torsdagnatten innan Nässjö sov vi i Nybro och hade en workshop med Sifa, en afrikansk (fast svensk, haha) man som hade afrikansk dans och sång med oss på torsdagskvällen. Det blev inte jättemånga timmars sömn den natten, men däremot ett sjukt betydelsefullt tillfälle som spenderas med nästan hela No Limits och våran underbara lärare Mattias vid flygeln på natten. Det började som en oseriös och rolig sångövning med varsin improvisationsrad som senare skulle bilda en låt, men blev efter ett bra tag med fler o fler delaktiga i kören, en stor jäkla kärleksförklaring till varandra och sjukt mycket tårar. Jag tryckte på "rec" på min mob för att spela in när allt oseriösa började bli som finast, och kollade efter va ja trodde var typ en kvart på mobilen för att se hur länge de hade gått. hoppssan, 1 timma och 20 minuters kärleksförklaring. HAHA! Världens finaste människor.

Efter den magiska första spelningen i Nässjö på fredagen begav vi oss till Ingarp hemma hos David Roos i min klass där vi sov den natten. Det var sinnessjukt sent den natten med, men de va sjukt skönt att vi hade en ledig dag på lördagen hemma hos honom. så vi tillbringade den mysiga kalla dagen i Davids nybygda mysiga hemförsamling i Ingarp. Dagen bjöd på sjukt mycket, stockholmarna i klassen fick åka traktor, haha! Och dessutom se skjutna älgar o vildsvin så dom svävade ju typ på moln under hela dagen.. En riktigt rikgt riktigt mysig dag som jag verkligen vill tacka David och hans fantastiska familj o församling för!

på kvällen åkte vi till Ekenässjön där vi spelade i morse på en konsert/gudstjänst. Vi sov i kyrkan o de blev endast 4.5 timmars sömn på natten men de va de värt. turneliv innehåller inte många timmars sömn per helg alltså. de hör till! Ska lägga mig sjukt tidigt ikväll med (tror jag, ja :)

Spelningen var som sagt en söndagsgudstjänst o innehöll mer av den äldre skaran, men var sjukt bra ändå. Nu är vi hemma o allt har gått bra!
Första spelningen o ja är så sjukt lycklig över att ja går här och lyssnade till mitt hjärta när jag valde val av framtid. Det är ett av de bästa valen ja gjort i mitt liv.

Ha en underbar söndagskväll o sov gott inatt!
ett stort "lycka till", till en del av fam. thorsmyr som imorgon åker till thailand. Kommer sakna er! även fast jag inte hade sett er.. men ändå!
puss o kram

1 kommentar:

  1. ja,ja,ja men denna gången( och alla andra gånger)var ni helt fantastiska!! //hälsn mor

    SvaraRadera