måndag 9 februari 2009

rygg

JÄVLA HÄST!igår var jag och mamma ute och red. Vi skrittade hela vägen eftersom att hästarna är så jävla cp denna årstiden, (IAF VÅRA.) När vi hade kommit ungefär halvvägs och skulle vända hemåt så fick min Joe rena damprycket som vanligt. Stod och hoppade på bakbenen och slängde me huvet och gallopera på stället och gud vet allt. jaja, vi försökte fortsätta. När vi hade kommit en bit så sa jag till mamma: jag vänder om och galloperar en bit bakåt så han lugnar sig lite. Dessutom fick han springa åt fel håll vilket han absolut inte ville egentligen. Det gick jättebra, även fast underlaget är IS IS IS. Jag saktade av ca 100 meter från mamma och vände om och skulle skritta tillbaka. DÅ blev han mer cp än vanligt och tog bettet mellan tänderna, huvet på skaft och VÄÄÄÄRLDENS hopp rätt upp i luften så jag slungades uppåt och sträckte ryggen från nacken till svanken. Och så var det plötsligt sken hemmåt. Efter några få sekunder så kom jag på att jag hade tre val, 1.försöka få stopp och fortsätta förbi mamma och dilba. 2 gira åt vänster ut i en plöjad åker och riskera att gå omkull.3. hoppa öven mamma och dilba. (:S)jag beslutade för 2:an. jag gira åt vänster ut i åkern UTAN ATT GÅ OMKULL. yiooie :Dmed en rygg som redan innan olyckan bultade ända sen nyår (:@) bultade nu om inte ännu mer. Så nu sitter jag här hemma och kan knappt gå. mamma har smörjat in med soon och grejer men inget funkar.
SÅ NU JÄVLAR SKA JAG ÅKA TILL STALLET OCH LONGERA JOE TILLS HAN INTE KAN GÅ LÄNGRE, HA!
ha en bra dag, idag ska jag kanske va me baggis aggis :)
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar