lördag 16 oktober 2010

Konsert igår


*små-blyga-barn-bilden*

jag vaknar, tittar ut, och ser att det är grymt fint väder ute! Det är alltid skinande sol på helger och veckodagar här i glimåkra verkar det som, och jag klagar inte *:)Denna dagen är som alla andra helger inte alls planerad, vilket är UNDERBART! Bara ta dagen som den kommer, Annica och jag får ju trots alls äta godis udag! Vi började i bilen igår natt påväg hem från LCGC - som var sjuuukt grymma, men det var såklart när klockan var efter tolv. Då har vi även infört en ny regel, om man äter på fredagen när klockan slagit tolv, så får man inte äta efter tolvslaget på lördag natt isåfall. Förra veckan åt vi inte efter tolvslaget och då fick vi äta efter tolv på lördagen. så de ska bli en goo dag! Det slog mig precis att detta är min sista helg här på TRE hela helger, det gör faktiskt lite ont i magen :S.. jag bor ju här nu, mina grejer är här så det kommer vara tomt i mitt rum när jag kommer hem.. men ack så gott det ska bli!

när vi åkte hem från konserten igår natt så mötte vi en ambulans med blåljus och två ambulansbilar efter i ruskig fart, men tänkte inte jättemycket på det. Men när vi åkte in i glimåkra (som tar 20 sek att köra igenom) så upptäckte vi massa blåljus där med med brandmän och allt möjligt, då hade en jätteallvarlig krock inträffat precis vid oss typ.. vi i våran minibuss såg bara en totalkrockad bil, men när vi kom hem sa dom andra att det låg en bil vid dammen, jättejättelångt därifrån också, helt förstörd utan motorhuv och allt. så det var hemskt, vi får vä se om det står något om det i tidningen nästa gång den kommer!

Jag ser fram emot om en vecka igår, när jag ska på musikal Grease! Det ska bli jättekul.. Nu måste jag se om jag kan få väckt annica i 5:an så vi kan gå och handla nybakta frallor för 1.50 på hassen till frulle, sen godis o chokladpudding! haha

ha en supertrevlig lördag, och jag hoppas att ert väder är så underbart som vårat!
puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar