onsdag 2 februari 2011

Bra Onsdag!


Hej alla!
Hyffsat fin dag ute idag.. Det bästa är att jag är ledig idag. Har de
nånsin hänt här? tror inte det. Fast iof, var inte det idag heller! Hade idrott men jag har så ont i halsen så stannade hemma. Nåt som är gött me folkis är att man inte får betyg eller omdömen alls så då kan man göra så! Vill man inte så behöver man inte.

Ja gick upp för ett tag sen, och vakna me typ nickelallergi :S har aldrig haft det, men hade en toffs på handleden inatt och där som metallgrejen sitter är de helt rött o har spridit sig runt handen i massa prickar typ, så har de de på andra handen med och så.. usch!

Just nu är jag "ensam" i min villa. I alla fall så ensam man kommer kunna vara nu på en massa veckor.. Vi har nämligen tre manliga vaktmästare som renoverar o byter golv på vår dusch här. yippiie, 6 brudar på 1 dusch. Det kommer ju aldrig gå.. Får hoppas att de går snabbt detta. Självklart är de mitt o Emmas badrum som görs om, vems annars liksom?

Jag har fått lite vårkänslor och lärt mig att blunda för mycket som man egentligen inte borde, och det kan vara jättedumt ibland men ibland jättebra. Som till exempel nu när jag inte känner för att grubbla på saker o ting o va nere o undra hur allt kommer bli me mitt knäppa liv, då är de skönt att bara leva i nuet o strunta i allt. Tycker jag i alla fall.

Nästa torsdag har vi afrokonsert.. Jag har en riktig 80-talsdänga som ja har plankat o valt själv.. What a feeling! De kommer nog bli fett när de väl är klart!

Dagens things-to-do är planka härlig är jorden, välja ut en jazzballad som mickis ska kompa mig på på pianolektionerna (anledningen till att de ska va jazz är endast för att de ska va lite svårare ackord me lite mer färgningar), och sen ska jag försöka gå ner till kapellet o sjunga lite, även fast ja veeeeeeet att jag inte borde när jag har ont i halsen.. sketna sjukdomar.. :/

Dethär var väl ett redigt blogginägg om jag får säga det själv. fast jaa.. Hade kanske inte gjort de annars. Vågar inte gå ut för gubbarna jobbar ju för fullt här utanför, så de får bli till att sitta här o ruttna i min säng idag istället, låter INTE helt fel :)

glad påsk höll ja på att skriva..
men Puss o kram! <3

1 kommentar:

  1. Du har bara dig själv att tänka på Lisa, då får man leva i nuet... det är bra för själen att inte grubbla för mycket över framtiden! Lättare sagt än gjort, jag vet :) ha en bra onsdag då :) puss

    SvaraRadera