tisdag 31 maj 2011

måndag/lite tisdag på glimma!


Robin Starmountin!

Heej!

Gårdagen måndag 30 maj: Dagen började med att jag, calle och ellen vaknade upp i mitt rum. Klockan var 8, och calle gick på bibellektionen medans ellen och jag ställde om klockan till 10.. haha! Hoppsan, känns jättedumt med tanke på att jag bokat slingtid imorgon på bibellektionen så jag har ingen kvar. men men, är man lat o dum så är man. Sen var vädret helt sjukt bra!!

Vi åt frulle i "trädgården" till villa 6 o bara myste, sen övade emma o jag inför lovsångsuppvisningen idag i kapellet, o sen var de käk. Även då kunde vi sitta ute, helt sjukt skönt!! Efter lunch gick palle o jag upp och solade i värmen medans ellen putsade fönster på sin villa. Sen hade vi teori, och efter lektionen gav vi från No Limits en blomma till Anneli som tack för detta teori-året. Dessutom har hon blivit avskedad från glimåkra efter 26 års anställd så vi var hennes sista grupp och hon sa att vi hade varit en speciellt duktig o go grupp. Det var sorgligt att ta avsked av henne!

Sen var de infofika, o sen VOLLEYBOLL! Vi fick till o med ihop 3 st 6-manna lag! Sjuukt kul!! Vi spelade i bikiniöverdel o solade o ja o daniel o jonas klättrade upp på en asstor sten o va hejjarklack, de va sjukt kul iaf! Sen var de kvällis, även den ute i de varma vädret.

Efter kvällsmaten gick emma daniel o jag o handlade till vår cellgruppsavslutning. Vi fixade: chokladkladdmuffins, chokladbollstårta, kanelbullar med chokladbitar i, rabarberpaj och chokladfondy (stavning?) me frukt. Det var himla fint asså! Fetton.. :)

Efter cellisen pratade jag lite med jonas och sen gick jag med danne ner i kompvillan o skulle kolla på stevie wonder-live DVD. Jag kände med en gång att jag behövde ventilera skallen så jag gick istället till lekplatsen o satt o bara tänkte o deppade ett tag. Det var varmt ute till och med vid 11 på kvällen..

Sen gick jag hem o duschade hur länge som helst, klockan var nu ca halv 1. Efter det åkte rutiga pyjamasen på o ja gick till villa 8 för att mötas av ellen o calle som jag för tredje natten i rad skulle slagga med. Eftersom att calles rum är minst ever så blev de lite trångt men vi sov skavfötters ellen o ja så de gick bra!

idag vaknade jag och var rätt trött, gick o käka frulle, o fick sen apaont i magen. därför ligger ja o bloggar nu, jag har sagt till marie att jag måste ligga lite på rygg innan jag kan va me på kören! Så dit ska jag snart bege mig. Dagen ska bli superbra o ja ser fram emot en underbar dag på glimma! Idag är det 9 dagar kvar.....

Förresten, det viktigaste. Jag är SÅÅÅÅ stolt över en av mina allra bästa vänner, Robin! Han håller på med ett musikprojekt som jag tror fortfarande är lite hemligt och det går så sjukt bra! Jag håller alla tummar som finns och hoppas verkligen på att de ska fortsätta. Han är en störd sångare och kommer gå hur långt som helst! LYCKA TILL!!

Puss o kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar