onsdag 14 december 2011

Lisas tonår ....


okej.. ja orkar inte göra dendär agrissionsuppdateringen jag lovade förut, istället kommer här världshistoriens sista inlägg som tonåring. Jag är alltså vuxen imorn? pff.. nej. men på papper är jag! De kan iof hända att jag fåt nåt ryck och skriver ett till sen innan ja somnar men de är inte troligt. så här kommer det! summering av tonåren!

13 - åldern man blir stor på riktigt. folk börjar tjuvröka, skaffa SERIÖSA förhållanden (haha) man går i 7:an och är allmänt cool bara. alla tjejer börjar använda obekväma stringtrosor o drar upp dom så fort nån mindre parvel går bakom så dom ska se. även när äldre går bakom? NEJ! dödsstraff..

14 - Här bärjade allvaret i skolan, betygen ska nu börja sättas. En segstart för min del men ja gick ur åttan med medelbetyg, o har heller aldrig brytt mig om betyg sen dess heller. Jag började intressera mig för musik och Agnes var min stora idol.

15 - Då var det dags att "växa upp" lite.. dom små sjuorna var nu ett minne blott att hälsa på i korridorerna. Det var även här jag blev tillsammans med min fina Crille. Vilka tider, vad roligt vi hade.. Det var verkligen vårat år och det kommer ingen kunna ta ifrån mig! Förbjudna fester på Hallera, nians teater där vi träffades som bonde och bonnmora (haha) och där crille även spydde backstage för han var nervös över SIN replik. De säger ju sig självt hur kul vi hade! Spexet också. Nians avslutning, sista natten med gänget, WOW.

16 - Gymnasiet! Bara roliga minnen från ettan, massa musik hela tiden, nya fantastiska kompisar, konserter, fester o spelningar.. Ljus och rolig tid i tonårens tecken!

17 - Ganska seg födelsedag.. 17 år. Jahapp, nu då? tvåan på gymnasiet o ja höll musikintresset uppe men dippade en del i studierna i övrigt.. Var hemma minst en dag i veckan och orkade inte rikrigt med. Jag var inte ensam! Annars roligt me hemmafester o självklart kronan 16+ ;)

18 - OJ! Kunde ja fylla arton?? Sist av alla.. Va häftigt :D på min artonårsdag skrev jag upp och fick 61 poäng. de va bra ;) matilda o ja fick samma. Sen två dagar senare körde ja upp o klarade det.. den dagen åkte ja matilda elin o märta till gbg o the studio och tog bilder plus firade mig o mitt kort me bärs.. ja blev full o de va allmänt skitkul!

19 - Ja, under året jag fyllde nitton var allt jag såg på rosa moln. de va ju glimåkraåret <3 Jag blev väckt av fantastiska människor som sjöng för mig och hade gjort fina kort. Fantastiskt..

Om 20-årsdagen får jag skriva imorgon.. Jag får verkligen säga att JAG HAR VARIT EN STÄDAD OCH DUKTIG TONÅRING. säger nån nåt annat så hänvisas ni till min mamma! Jämför mig med min lillasyster.. Aldrig däckat av sprit, aldrig rymt hemifrån, aldrig skrikit fula ord åt mina föräldrar eller betett mig illa på de sättet. HA !

Nu ska ja lite snabbt städa mitt rum, sen blir de bonde söker fru o bröllopet! efter de Berg flyttar in o sen kalla fakta. de är min tv-dag på onsdagar ;)

Mamma o ja har bakat.. hon gjorde en marängtårta tills imorn o ja gjorde lussebullar. så här ska smaskas :D

Sen längtr ja tills ja får sova. somnar snart o har vart nära heeeela dan.. Oc o sängen tack <3

Massa pussar o kramar o tack käre Jesus för mina tonår, I'm A Man With No Regrets :)

peace love and rock*n roll !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar