söndag 12 februari 2012

12 februari 2012


hejsan hejsan!

ligger nu i sängen efter en riktig slappdag. Jobbet inatt var jobbigt, som ett jobb ska vara kanske :) Trött som en åsna kom jag hem och föll in i sömn efter 5 på morgonen nån gång. Vaknade vid 11 och upptäckte det fantastiska vädret och kunde inte med att sova bort en sådan dag!

Jag gick ner o käkade och efter ett tag bestämde jag och mamma oss för att ta bilen och åka nånstans och sitta i solen. Vi åkte till vår lyx-fördel här i flo, utsikten på hunneberg såklart. väl där satt vi och beskådade vårt fina hustak där nere och njöt medans mitt ansikte tydligen valde att sprängfyllas med fräknar. Wops ! Visste inte att solen ens tog nu..

Sen kom vi hem, åt, och jag somnade i soffan i 3 timmar. Sov igen lite sömn jag behövt från igår så det var skönt! Resten av dagen har hela familjen bara haft det gött, slumrat till emellanåt framför tv:n, ätit fruktsallad och keso och sett på så ska det låta plus äkta människor. Riktigt skön dag..

Det enda negativa är väl mina små ångestfall inför fredagen, det är nu som ni kan räkna ut 5 dagar kvar. shit, från 4 veckor till 5 dagar gick fruktansvärt fort! mina ångestmoment är:

1. Jag ska färga håret hos Bella på onsdag, vad gör jag om de blir kasst , fult o tappar de eller nåt? Svar , mössa eller hatt, men ändå ett "vara nervös för problem!"
2. Karaokebakgrunden. Marcus har inte svarat på mitt mess när jag frågade hur de gick. Jag måste va nöjd, formen och allt måste va rätt, samtidigt som jag måste hinna spela in stämmor här hemma innan torsdag!!
3. - som leder till problem 3, jag börjar bli sämre. Massa slem överallt och seg, halsont emellanåt och bara så jäkla typiskt. min låt kräver att jag är hundra procent frisk , för annars kan jag inte göra den rättvisa. åh snälla gör mig helt frisk!

Men jag blir fortfarande så fruktansvärt arg på mig själv när jag ligger här och skriver om mina "problem". Jag följer Elisabeths blogg, mamman med cancer jag berättade om, och känner vilken bortskämd jävla unge rent ut sagt jag är som skriver såhär. Jag har gåvan att få leva, hittils lite på obestämd tid! Jag behöver inte ens söka till x factor, det är ju bara för my plessure och inget annat. Nej usch, det finns inga problem i mitt liv!!!! så är det bara..

Nu ska jag försöka sova.. Vilade från milen idag men det var planerat, hur mycket det än lockade då solen stekte över det minusgradiga flo så värkte fotlederna, bihålorna dunkade, och alldeles för lite sömn. så jag fick hålla mig på utsikten och sola mig istället! Men imorgon om jag är minsta lilla bättre så längtar jag efter min dagliga runda :)

God natt på er! Sov så gott.
Puss o kram <3
/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar