lördag 26 februari 2011

Glasögon och ljusare hår!


Hejsan alla!
Idag är det lördag och det betyder att imorgon ska jag åka tillbaka till söder och värmen. Eller snöstormen, man får säga vad man vill. Igår blev en riktig slapparkväll för mig och min familj, mamma och jag lagade lax i ört o vitlökssås som mickis har lärt mig, så hela famijen Dahlöf fick prova och alla var nöjda :) Förutom crille som käka billys för han hatar lax. Tönt!

Min underbara gudmor Eva ringde även mig igår eftermiddag och sa att mina glasögon var hemma och klara redan! Två dagar tog det, från att inte ens veta att ja behövde glasögon till att jag fick dom! Det kallar jag service, synoptik for the win.. I alla fall så åkte mamma och jag och hämtade dom, och på väg hem skulle vi handla. Jag tänkte vänja mig lite med dom så hade dom på mig och såg ingenting. Haha! Skitläskigt, försökte förklara känslan för mamma, och de känns precis som att ja skelar lite med ett öga så allt är lite suddigt! Men efter att nu haft dom i en hel dag så känns det redan bättre, skärpan långt borta är ännu suddig. Men det är som syngybben sa, klart de är ovant när man inte haft dom på 19 år!

Jag slänger i alla fall upp en bild på dom och hoppas att ni tycker jag passar i dom. Eva va i alla fall lyrisk och tyckte dom var perfekta. Jag vet inte ännu hur jag ska tolka dessa "komplimanger" om man säger så, har fått höra allt från att jag ser ut som en liten skitunge till att jag ser ut som 35. Och den kommentaren som jag fruktade som även har hängt i från att jag provat kompisars glasögon kom även den upp med en gång: "Du ser ut som en porrstjärna!" Tack... Hur tar man det??? Även milf har väldigt många sagt. (Vet du inte vad det betyder så tänker jag inte berätta) Så det är väl bara att skaffa barn o se glad ut! eller inte.

Så fort pappa går förbi mig så "visslar" han som en orm.. Glasögonorm betyder det att han menar rakt ut.. Snällt! haha

Ikväll ska jag ut o äta me martina, sen gå hem till en kompis som har hemmafest! Det blir nog jättekul! Idag på dan har Crille och jag bokat in lite quality-time, det är inte många tillfällen vi varit ensamma denna veckan så de va bra. Imorgon drar jag igen!

Hoppas alla mår bra och har haft en superbra vecka hittils, och att lördagen också blir GIVANDE! ;)
Puss o kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar